tisdag, juli 08, 2008

*Gomorron Sverige pingelingeling...*

Klockan är kvart över sju och man är redan påklädd, duschad och kammad ;) det är väl semester eller hur..... men idag gör det inte så mycket vad gäller avsaknad av sovmornar - SOLEN skiner... det känns som riktig semester...

Bygget fortskrider... idag kommer plåten på och jag ska försöka färdigstryka invändigt.. när jag inte gör roliga saker med lilla E förstås... sen är jag ju "bara" målare så min tid kommer när snickarna är klara för dagen eller har en stund över... Ännu är det en bit kvar men man kan ana slutresultatet nu när det kommit lite längre...

Fönstren verkar också komma i tid, vi kontaktade dem igår och det verkar som om de levereras från dem i slutet på denna vecka eller i början på nästa... ser bra ut!

Frågan är nu hur vi gör med H*berg & R*vik kanske får vi lov att vara hemma i S*viken i början på veckan och då funkar inte vår första plan... vi får se hur det blir, R*vik kan vi ju åka till under Classic car week istället vilket vi inte kan göra med H*berg så frågan är om vi måste omprioritera lite...

Idag får vi lunchgäster.. E:s kusiner och pappa kommer över en sväng, de skall lämna en säng till morfar som han ska ta med sig hem till R*vik i kväll, jag fick uppgift att bjuda på lunch. Lilla E väntar redan...

E: "Kommer mina kusiner snart mamma?!"
M: "Ja, vad heter dina kusiner då Elias?"
E: "Luggvigg och Maja"


Lilla E går numera direkt från sängen och in på toa och kissar, så blöjan är torr på mornarna nu... härligt, går vi mot ett blöjfritt liv för den killen nu.. skulle vara skönt om man fick det att funka under sommaren...


Nu ska jag skramla lite så övriga vaknar...

Over and out...

2 kommentarer:

Brittis sa...

Låter som vanliga, vardagliga och i och med det värdefulla funderingar.

M sa...

Hrm, dålig trafik på den här sidan sis! Skärpning!