onsdag, juli 02, 2008

Martin Timell m.fl.

Illusionen om Martin & de andra byggherrarna är något iaf. jag bör lägga på hyllan...

Det är såklart TV och ett TV-program kan ju inte pågå i flera veckor, det inser till och med jag, men det går ju så fort när de håller på och inte blir det fel heller.. ;)

Nu har hela 5 arbetsdagar passerat och det är inte klart på altanen ännu!!! Om Martin hade vart här så hade det tagit max en timme, först ett inslag där de sätter igång, sen en kommentar om att de återkommer strax - en reklampaus och "vóila" klart!

Fast jag har också insett vart min "tidsoptimism" vad gäller byggen kommer ifrån.. en kommentar från min käre far igår kväll var att han önskade sig en liten toalett och ett tvättställ till sin lya i källaren och det kommenterade han såhär:

"Ja det är ju bara "tjofftjoff" och sen har man ett rum, det tar max en dag"

.. och det låter ju bra, jag nappar direkt på idén.. Men det visade sig att han utelämnat några små detaljer, det var sjäva murandet av lekablock som skulle ta en dag, sedan färdigställandet ytterligare några dagar, rörmokeriet några dagar osv.

Jag får väl inse att jag ytterligare en gång har blivit lurad - fast mig gör det ju inget, jag har mer dåligt samvete mot honom som får komma hit varenda vecka och snickra (mamma känner jag också dåligt samvete emot, men hon har väl också en egen talan?!)
Pappa borde dock haft hela bilden klart för sig när han började så det är väl bara mitt eget "tyckande" jag måste lägga ner... SLUTA tycka synd om & ta ansvar för alla andra......De borde precis som jag kunna ta vara på sig själv... och stå för konsekvenserna...

Nu ska jag stå för konsekvenserna av mitt handlande, jag ska åka tillbaka med en 3l färghink och se om de kan bryta till kulören lite...

1 kommentar:

Brittis sa...

Beträffande "tycka synd om mamma o pappa". Jag kan viska till dig att hon tycker att det är skönt att få pyssla med sina bilder på datorn utan att ha dåligt samvete att hon inte håller pappa sällskap när han sitter framför TVn.