fredag, juli 04, 2008

Oumbärlig?

... ja, nog är det absurt att man skall känna sig så jäkla ansvarig för sina arb.uppgifter att man sitter som telefon och mailsupport i 5 dagar.. Jag är f*n inte oumbärlig, det vet jag - företaget skulle inte stanna utan mig men nog f*n skulle det vara på gränsen!

Nej, nu får det vara slut på titten i mailboxen och på telefonen... nu ska jag verkligen ha semester.. nog för att jag har haft fina dagar ändå - men tanken är svår att koppla loss och det är väl jobbigt för resten av familjen också kan jag tänka mig...

Nu har vi avnjutit några sillbitar och en varsin kall öl...jag har också målat några plankor så att vi skall ha panel så det räcker några dagar till.. Elias ligger i sängen och försöker sova, ropar argt "mamma!", men idag får han klara sig utan mig - det ska inte behövas att jag finns där varje kväll.. men nog svider det i "mammahjärtat" en smula... distraherar mig med bloggandet en stund.

Har varit en härlig dag, klippt gräs, rensat ogräs och flyttat några "spjonglar" av en rosenbuske, vi får väl se om de tar sig till nästa år - de satt inuti ett rododendronsnår så det gör egentligen varken till eller från egentligen om de klarar sig, men skulle iaf. göra sig bättre där de sitter nu...

Det efterfrågas bilder på sovrum och altan, men nej, jag har inte knäppt några kort ännu och ni får väl komma förbi och kolla istället.. ;) *komsi komsi* jag sätter gärna på kaffet...

1 kommentar:

Brittis sa...

Mm, det är nog fint. Njut av det fina.