måndag, juni 02, 2008

Projekt sovrum.....

.... pust säger jag bara... från början ett enkelt projekt, mattan skulle bytas ut.... tja, vad blev det - ett par nya väggar, väggarna ska målas/tapetseras - taket skall målas - nya lister och restaurerad dörr, ommålning av fönster och lite ny eldragning... och som ni förstår håller inte vår tidsplan speciellt bra.. *S*

Mina armar värker idag... har slipat det sista spacklet för denna gång - tyvärr måste jag dock bättra IGEN på vissa ställen eftersom det jäv*la spacklet vi köpte sist var helt värdelöst, någon form av sandspackel där gruskornen skapade ränder i spacklet (det var inte spackelspadarna som var orsaken), jag har slipat som besatt men ändå måste jag gå på igen - det blev även "porer" på vissa ställen och så djupa så jag måste göra om för att inte ångra mig framöver... Men det räknar jag med att hinna imorgon kväll och sen hinner jag slipa dessa ställen igen och sen är det KLART och i nästa etapp är det operation färdigställning, taket skall målas för andra gången, väggar skall målas och tapetseras, dörr skall målas (är dock slipad och bara väntar.. ) fönster skall slipas och målas om invändigt... och sist men inte minst skall det bli GOLV...

Vi får se hur långt vi kommer innan pappa anländer.. finns en del som måste förberedas till dess också.... men det ska nog ordna sig.. tur att iaf. jag tycker att projekt är roligt.. ;)

Imorgon skall Elias åka Buss - han skall åka med de andra barnen på avdelningen till Järbo en by utanför Sandviken där de skall tillbringa dagen hos en av dagisfröknarna - korvgrillning och bussåkning - kan det bli bättre?! Nej inte i Elias värld iaf.... Hans nästa projekt är att köpa en RIKTIG buss som han kan köra för han är ju faktiskt stor nu ..tycker han iaf...

Hur har ni andra det?

Kram A

3 kommentarer:

Jag sa...

oj då, ta det lite lugnt ett tag! Man lever bara en gång och snart är det kanske dåligt väder och då är det läge för målning och sånt jobb! Inte nu i sommarvärmen.
Så kul för Elias att få premiäråka buss! Berätta sen vad han tyckte.

Brittis sa...

Kära du så du står i. Njut av sommaren och barnen också.

Anonym sa...

Jag njuter mellan varven, men tyvärr trivs jag inte när "projektlistan" är tom så jag skapar väl arbete också.. =)
Men för att njuta har jag lejt bort det mesta av målningen utomhus nu... tror jag ska sitta på en stol och titta på.. hihi.. dom får ju betalt för att måla åt mig så varför ska jag hjälpa till ... ;)