lördag, juni 14, 2008

Färgval & Tapeter

Taket är färdigmålat i sovrummet - äntligen!

Nu är det dags för väggar och golv, P-O och jag är dock inte riktigt överens om i vilken ordning allt skall göras, vi får se om vi kan jämka så vi kommer överens.. ;)

Jag är av den åsikten att all målning som går att genomföra innan man lägger in golvet skall göras först, av den enkla anledningen att man inte behöver vara rädd för stänk osv. Den andra parten i målet anser att det är bättre om väggarna är omålade för då behöver han inte vara så rädd om väggarna när han skall lägga golvet.. (verkar dock inte som mina timmar med spackelspade och slippapper räknas - det behöver man också vara rädd om, iaf. om man ser genom mina ögon...)

Vi får se - just nu sprids det sista singlet ut bakom huset, sen väntar vi bara.... och ni kan väl gissa på vad vi väntar.. jo, just det PAPPA!!
(Tror ni att det hjälper att jag ställer mig på trappen och ropar på honom? Det är tydligen något jag roade mig med när jag var liten och tyckte att han hade varit borta för länge... hihi)

Vi har gjort färg & tapetval idag också - och var skapligt överens!!
Blir en fondvägg med mörkgrå botten och sen mönstrad (ni får komma och se för det är omöjligt att förklara), väggarna som skall målas blir i en ljusgrå ton - hoppas att det blir bra.. men tanken är att rummet skall gå i grått/svart/vitt.... ev lite mörkrött också på nån kudde eller så för att det inte ska bli för svart/vitt.. men vi får se, det känns som det är en bit kvar om man säger så...

Fotboll ikväll.... vi får väl se om jag ska "träningstitta", jag borde ju kunna lära mig att titta på fotboll, gillar ju både att titta på bandy och hockey så varför inte fotboll?!

1 kommentar:

Brittis sa...

När taket är klart så är ju bara det roliga kvar.