tisdag, juli 25, 2006

Ordets betydelse...

Något jag för tillfället funderar mycket på är ordets betydelse och hur man tex tolkar det man läser. Jag vet sedan tidigare att jag är "duktig" på att väga in betydelsen orden alldeles för mycket, vända och vrida på allt! Men samtidigt - varför har man annars ord?!

Tänk om man kunde få reda på hur människor tänker när dom uttrycker sig på ett visst sätt
U T A N att fråga - risken är ju annars att man stöter sig med dom och det är det sista jag vill göra... Men att få vissa saker förklarade för sig utan att be om det...*S* känns just nu som om jag borde sluta att krångla med det jag skriver och försöker få fram...blir bara surr (skyller på arla morgon)

Här är det nu semester igen efter en veckas jobb - vad gör man inte för företaget! Allt gick iaf. bra och nu känns det skönt med ledigt. Dagarna spenderar jag för tillfället på övervåningen, i en värme som inte går att beskriva - Jag rustar Elias rum! Har målat taket och fönster&bågar, igår em och kväll satt jag upp reparationsväv på väggarna - det skall förövrigt bli klart idag, tappade nämligen tålamodet rejält och gav upp! Får se när golvet kommer på, men det är inte min uppgift, jag sköter det som har med pensel och sånt att göra...Kommer väl kanske ett litet collage framöver på de projekt vi avverkat här i huset...men först ska vi väl göra klart där vi börjat...har många småprojekt som väntar på att bli gjorda...

1 kommentar:

Gunilla sa...

Mmm.. ha en liten fest efter varje projekt! Man behöver en klapp på huvudet ibland och inte bara se BERGET framför sig..

Oavsett hur mycket/lite ni gjort så är det bättre än förut.. OCH jobb med hus tar ALDRIG slut, så varför försöka bli KLAR?