fredag, juli 28, 2006

Huslig..

Ja, nu får man nog kalla mig för huslig och händig och alla såna ord....Förra veckan var jag ute och plockade hjortron med svärmor och idag åker jag till en kompis för lite hallonplockning! Visst börjar jag bete mig som den "äldre" generationens hemmafruar, dom här husliga varianterna som saftade och syltade och sånt...jag bjuder på det! Emil tycker det är roligt, så varför inte... Sen känner man ju sig väldigt "helyllemamma".. nu fattas bara ett gäng med kantarellpåsar i frysen för att jag ska känna mig riktigt "rik"

1 kommentar:

Gunilla sa...

Du blir som du växt upp! Vi i släkten har alla samlat i ladorna- antagligen av rädsla för att svälta ihjäl!*S* Så varför skulle du bli annorlunda?
Men det är en tillfredsställande känsla att se syltburkarna på rad... fram tills det att de måste slängas av ålder! Ja, jag är totalt inkonsekvent.. Jag ÄTER det ju inte ens!
Får du hjortron över har jag absolut inget emot några liter!*S*