tisdag, augusti 23, 2011

Vardag

Jaha!

Nu är det dags att släppa taget, efter idag blir det nog helt på egen hand som lilla E går i skolan. Idag har jag varit med vid frukost då det är ett lite större arrangemang än vad de här är vana med sedan dagis.

Frukost tillsammans med en annan avdelning och alla deras frukostätande barn från förskoleklass till Åk 6, naturligtvis är det samma fördelning av barn på lilla E.s avdelning. De äter i "biblioteket" på skolan och det är "Ta din tallrik, lägg på vad du ska ha, ta med en sked och utan att tappa ur ngt tar du dig till ett av borden och äter upp din frukost på 15 min, vill du äta en smörgås ska den också fixas och ätas inom denna kvart"

Lilla E tippade ur filen & hann varken göra eller äta en macka idag - det var för mycket att ta in liksom - hoppas på en bättre dag imorgon, utan mamma!

Nu ska jag packa ihop o åka till jobbet... blir det spännande även för mig att komma tillbaka? Jag har svaret, blir mycket att göra o hetluft direkt, det fick jag känna på igår när jag jobbade hemifrån mellan skolbesöken =)

Over & Out

Inga kommentarer: