onsdag, augusti 24, 2011

Äta gele me träske i veboa

Det är väl den enda franskan jag kan...=)

Idag har jag dock tillbringat dagen med franska kunder... fick också "äran" att äta middag med dem... nu är jag trött, att socialprata på engelska är nästan svårare än att prata teknisk engelska på jobbet! Att prata och tänka utrikiska hela dagarna är drygt när man är ovan, speciellt efter en semester där det enda språk man pratat är sandvikska och lite dalmål mellan varven... En dag kvar i engelskans grepp sen återgår jobbveckan till normalen igen...

Om nån undrar över hur det går för lilla E i skolan så är status - JÄTTEBRA!! Heldag ensam idag, större och starkare än någonsin... Mamman har dock lite ångest över att han blir så stor, vart är min lilla kille? Inga mer småkillar i den här familjen - känns lite vemodigt... tycker nog att de kunnat få vara små ett tag till.....


1 kommentar:

Brittis sa...

*skratt* Jag känner igen det där med trötthet efter en jobbdag på engelska. Man känner sig mentalt som om man gått igenom en stenkross.

Han växer fort, din lille krabat. Så skönt att inskolningen gick så bra.