söndag, april 10, 2011

Ska det vara - ska det vara 100%

- en gammal slagdänga med Lotta Engberg (?) om jag inte har helt fel... (rubriken alltså)

Idag har det bytts till sommardäck på båda bilarna - han är duktig min käre "man"
så vad har jag gjort... kan inte säga att jag gjort tillräckligt - känns iaf. inte så... servat med lunch och middag - men det ingår i mitt vanliga "att göra", har ju känslan över att jag behöver prestera mer när det är helg och man är ledig.. jo, jag har ju varit till affären och ekiperat köket med nya muggar och skålar (typ frukost/sopp varianter).. ska byta ut de vita för att "piffa upp" porslinet...Jag har burit ut 10 målade brädor också, ca 100kvar att måla bara..

Vilade med lilla E en stund - jag behövde det och han med - sena kvällar för hans del hela helgen...

Cykeltur med yngste mannen medan storkillen var med J på innebandymatch... det var mysigt - avslutade med kaffe hos L, alltid lika trevligt...

Men jag är fan inte pigg - blir så irriterad och trött när jag inte har orken riktigt...tjock i hals och huvud, småmolar i öronen och snorig... men man ska inte klaga gissar jag... Ny vecka imorgon...mycket på jobbet o sen vardagsbestyr...måste jobba in lite tid så jag fixar flexen när jag blir gräsänka igen efter påsk...

Men jag ogillar när jag inte är HUNDRAPROCENT!!!

2 kommentarer:

Brittis sa...

Men lilla vän! Sluta kämpa så! Du duger precis som du är och både din och familjens välmående är beroende av att du mår bra. Man måste inte fylla dygnets alla timmar med allehanda projekt.

Jag sa...

Håller med moster! Ta det lugnt, det går så bra ändå och du duger!