måndag, april 18, 2011

Matleverans från Lina

Nu på kvällen kom maten - Linas matkasse, nu behöver jag inte fundera på vad jag ska göra för middag på fem dagar! Allt klappat och klart i kylen och ett fint A4 med recept, känns jättespännande...

Dock kanske inte veckans alla recept går hem hos alla i familjen, Linssoppa & Lammfärs är jag tveksam till men i övrigt helt OK... utvärderas när recepten är lagade...
Har dock bestämt mig för att prova en vända till, bara för att få känslan om det underlättar vår vardag....

6 kommentarer:

Jag sa...

Låter spännande! Hoppas att det funkar, det är ju också bra om de (familjen) får lära sig äta allt. Och linssoppa är ju sketagött! Eller hur?

Gunilla sa...

lammfärsen kan du använda i en Shepheards paj.. lammfärs, grönsaker och potatismos. Jttegott!

Anna sa...

Recept bifogat till alla ingredienser så det är fetaostfyllda lammfärsjärpar denna vecka...=)

Brittis sa...

Det ska bli kul att höra hur allt fungerade. Men måste du vara hemma och invänta varorna? Är inte det lite krångligt med jobb, dagishämtning mm?

Anna sa...

Varorna levereras varannan måndag em mellan kl 17-22, råvaror och recept för 5 middagar innehåller leveransen...Tänkte uppdatera min blogg allt eftersom jag provar mig fram, idag blir första receptet...Återkommer!

M sa...

Har sneglat åt något liknande tidigare - så jag läser med spänning och vill höra din utvärdering sen! Blir det mycket rester??