fredag, april 29, 2011

Fredag

Ordningen återställd - mannen hemma... o till råga på allt 40 år! Herregud vilken gammal "gubbe" jag har ;)

Imorse drog det dock igång, försommarens projekt..gavel nr 4 skall brädkläs och husets 4 sidor skall färdigmålas... Ställningen är på plats, gammal panel nedriven och på måndag kör snickaren igång...Blir spännande vecka/veckor att se den sista väggens förvandling från "bajsgult" till trevlig mild grå... Jag har precis målat dagens skörd av panel, men jag ligger bra till och räknar med att bli klar imorgon med det som behövs till väggen, lite staketspjälor och några möbler skall också hamna under penseln är det tänkt.. frågan är i vilken ordning jag skall lägga prioriteringen, kanske bäst att köra på med målning av huset först och ta resten när tid finns... Måste dock inhandla lite grund och färdig färg (vit) imorgon... är ju lite vitt som skall målas också!

Nu lagar jag mat - pappan är hos grannen och "vaktar" barnen som "Jobbar" i N:s garage... han är livrädd att de välter en av hojjarna som står där...tror dock att N bjöd honom på nåt som smakade mer eftersom han stannar så länge...=)

Ha en riktigt trevlig och vilsam helg!

2 kommentarer:

Brittis sa...

Det låter som ett stort projekt ni håller på med. gör ni om hela huset? Men duktiga är ni.

Jag sa...

ha det!