tisdag, mars 24, 2009

Vad är det frågan om..

Träffade läkare igår eftersom jag har så ont i pannan på vänster sida och lock för örat - det är nu inne på vecka två med dessa symptom så jag är rätt less...

Det visade sig vara bihåleinflammation i pannan och läkaren sa.. "Ja jag vill inte skrämma dig men det är INTE bra att dras med en bihåleinflammation där eftersom det inte finns så stor plats för inflammationen där och bakom är hjärnan.."

Gick hem med cortisonspray för näsan och en dunderkur antibiotika.. tar bort könssjukdomar och hela rasket.. hihi... tror nu inte att jag har behov av det av den anledningen men det verkar vara krut i det hela...

MEN nu mår jag illa som f*n, var så nära att jag spydde när jag lämnade lilla E på dagis - enligt läkaren skulle jag inte äta i samband med att jag tog medicinen men när jag åkte hem - kallsvettig och eländig... läste på bipacksedelen " en fördel att ta tabletterna tillsammans med mat då biverkningar som illamående och kräkningar kan undvikas".. *suck* Nu har jag petat i mig lite yoghurt och ett äpple, känner mig hyffsad och åker väl till jobbet inom en snar framtid....

Nu får eländet vara slut... (för det är faktiskt ett elände att inte känna sig pigg i kroppen)

2 kommentarer:

Gunilla sa...

Lilla stumpan.. var rädd om dig! Och du, ät yoghurt med levande kulturer nu så du klarar tarmfloran.. så slipper du ev candida osv..Probiotika, eller vad det heter?

Brittis sa...

Instämmer med G.
Och en dunderkur antibiotika kommer snart att få dig till ditt gamla, glada jag.