söndag, mars 22, 2009

Rapport

... har väl som vissa andra en viss bloggtorka men jag kan väl iaf. lämna en rapport över helgen som gått...

Fredagskvällen tillbringades på teater!! Hör å häpna.. ;) var på Ronny Erikssons "Rum för rasande", helt okej - lite mycket "politikironi" för min smak denna gång men helt klart sevärd... blev en vända på puben också efteråt - man måste väl passa på när man har barnen utlånade...

Lördag - sovmorgon! Varför vaknar man då alltid tidigt.. halv sju... jaja men det blev en slö morgon med inspelat avsnitt av 24 - är inte ofta man får lata sig när det är morgon i övriga fall... Promenad i solen till farmor där barnen sov på soffan - utsjasade av förmiddagens utflykt, bjöds på lunch och sedan tog vi barnen med till zoo... inhandlade diverse förnödenheter för uppstarten av det 40l akvarium som flyttat hem till oss.. är lite pyssel men det ska nog bli bra. Idag surrar pumpen och doppvärmaren är på gång så till veckan blir det nog några firrar också...

Idag var det operation storstädning på förmiddagen - sedan stack vi iväg till Hofors och åkte slalom.. ett helt åk fick jag till, sedan var mitt engagemang att försöka få Elias att våga åka nerför - gick bättre än sist så vi är på god väg även med honom. Emil är duktig, åker själv i barnbacken, svänger och stannar.. fick även ett provåk i stora backen (med sele dock) och det uppskattades.. var spännande...

Nu är det bara kväll kvar och det blir nog soffan för hela slanten tror jag, har städat undan leksaker och förpassat dem till barnens rum (får se om det funkar) är så trött på leksaker i hela vardagsrummet hela tiden...

1 kommentar:

Brittis sa...

Oj, vad jag blir sugen när jag läser om slalomåkning. Men det var länge sedan jag stod på sådana.