lördag, mars 14, 2009

My Toyota is fantastic

Under eftermiddagen var jag på väg ut i bilen för att hämta in den kvarglömda apotekspåsen, eftersom värken i örat tilltog så var det dags för intag av den sedvanliga Alvedonen....

Jag tog bilnycklarna (såna där man styr låsningen med fjärrkontroll ) och gick ut.. jag tryckte på "Öppna" och bilen öppnade sig och låste sig och öppnade sig och låste sig om vart annat flera gånger.. konfunderad tryckte jag då på "Lås" och bilen låste sig... valde återigen "Öppna" och bilen öppnade och låste, öppnade och låste .... IGEN... hmmm...

Tankarna for genom huvudet - vad ska Peo säga när jag berättar att bilen är trasig.. det är inte hans favorit information om man säger så eftersom han har "tummen mitt i" när det gäller bilar... tankarna fortsatte...

Kan det vara att det är fuktigt ute så att det på nåt sätt har hängt sig?
Kan det vara ett sätt för dosan att signalera att batteriet håller på att ta slut?
Kan det vara så att jag måste starta bilen för att få dosan att bete sig riktigt igen?

Provade först tanke tre... klev in i bilen och startade den för att sedan slå av den och kliva ur, trycka på "Lås" och bilen låste sig.... och öppnade och låste, öppnade och låste... *suck* det var inte det som var felet...

Provade ytterligare några gånger på lite avstånd från bilen för tanken hade även slagit mig att jag kanske stod för nära bilen så det blev någon form av kortslutning i låsanordningen.... jag låste och bilen låste och öppnade sig låste och öppnade sig... ja vad gör man... bet i det sura äpplet och gick in....

"Peo, är det rimligt att bilen låser och öppnar sig flera gånger på raken när jag trycker på "lås""

En stel Peo sitter i soffan

"Nää.. *gapskratt*"

Det var den jäve*n som stått i fönstret och tryckt på lås och öppna hela jäkla tiden... till och med Elias hade stått i fönstret och funderat över vad mamma höll på med... gissa om jag blev less.. *S*

Jag har heller ingen självbevarelsedrift så jag bjuder på mig själv o mina fadäser... ;)


....och det är ju inte första gången en bil retat gallfeber på mig när det gäller lås.. hade för några år sedan en SEAT som varje vinter gick i baklås när man lyckats få upp dörren... klev man in kom man inte ur och vise versa...

För att ta mig till mitt jobb måste jag passera en vägport och då kräver det att jag lägger ett inpasseringskort mot en sensor för att grinden skall öppnas - detta kräver att man på något sätt får ut armen genom bilen... många av mina arbetsdagar tillbringade jag inlåst i min SEAT - körandes inne på industriområdet runt runt för att få bilen tillräckligt varm så att jag fick elen att fungera så att jag på så vis kunde få ner elhissen eller få upp dörren för att ta mig ut från området...

På mornarna när man körde barn till dagis hände det inte allt för sällan att man fick krypa till baksätet, trixa ut sonen som satt i barnstolen på passagerarsätet för att sedan dra honom till baksätet och ut genom den dörren... hihi.. jag har sålt bilen - och det gjorde jag mitt i sommaren.. *S*

2 kommentarer:

Kiara Och Kovu sa...

ASG!!!! Ja se dessa bilar. Men har du döpt dom då? Jag har kommit underfund med att bilarna har en tendens att funka bättre om man döper dom. Eller så kanske du ska döpa om P-O *fniss*

Brittis sa...

*S* Alla har sitt öde att dras med. Skaffa cykel.