onsdag, oktober 29, 2008

Kommentar

... och inte av någon av de yngre förmågorna i familjen.. kan inte motstå att dela med mig av detta...

Jag nattade lilla E nu på kvällen, mannen i huset skulle ta reda på disken efter maten och jag hörde hur det slamrade på nedervåningen medan jag läste leksakstidning med E.

När nattningen var genomförd kommer jag ner och mannen står försjunken i disken av stekpannan... följande dialog utspelar sig:

A: "Står blommorna ivägen?"
(Jag hade lämnat några blommor på diskbänken)
P: "Nej då det går bra... men jag har ett litet dilemma"
A: "Okej, vad är det då?"
P: " Jo, jag undrar vad jag ska göra med fisken!"
(Till saken hör att det stod en form med lax kvar sedan maten en stund tidigare och något borde göras åt fisken)
A: "Ja, och vad har du kommit fram till då?"
P: "... att jag ska låtsas att jag inte ser den!"
A: "?! Jaha!! Så du ska lämna den där och bara nonchalera att den står där?"
P: "Ja tanken slog mig... "


Nu har jag fått full förståelse till varför det allt som oftast ligger potatisskal och snusk kvar i slasken när han diskat - han nonchalerar det som är under näsan..eller så har han en väldigt lång näsa... ;) PappaPinoccio

Herregud!!!!

5 kommentarer:

Hellen sa...

Stackar dig, det kan inte vara lätt att bo ihop med min bror

Brittis sa...

Jag tycker att han visar prov på stor självkännedom och logisk slutledningsförmåga.

Gunilla sa...

tror det är manligt.. Tord är likadan..*S*

Ps. Ta bort krånglet med inläggen annars slutsr jag skriva! Vad fan ska man behöva logga in för?!

Anna sa...

Hihi.. ja det där med inloggningen hatar jag själv.. ska ta bort det! Men jag har ju iaf. lyckats att reta upp nån/några (?) med den funktionen... /A

Anonym sa...

Nu ska det vara fixat! /A