fredag, oktober 10, 2008

Begynnande lågkonjunktur



Ja.. det är Orosmoln på jobbet, vi märker av den begynnande lågkonjunkturen... och det går fort! Cheferna stänger dörrar och har personliga samtal med sina anställda... några är redan flyttade till "Utbildningsgruppen" en instans som skall finnas för företagets behov av intern rekrytering. Några har själva sökt sig dit och några har blivit "utpekade" och får på kort varsel städa sitt skrivbord.

Frågorna är många, vart kommer detta att sluta med tanke på att det är precis i början av nedgången på marknaden...Jag hörde på radion i morse att inom en 5-års (?) period skall industriföretagen bli tvungna att minska antalet anställda med 40%, DET är mycket! Som jag sa till min chef igår - det är bara att sitta still och hålla i sig!

Trist stämning är det i alla fall, även om man själv inte är drabbad i dagsläget så är det en dyster anda som gör att arbetet i sig går lite långsammare än vanligt. Jag tycker personligen att det skulle vara skönt att veta om jag är en av dem det kommer drabba i "våg nummer två" som troligen skall vara klar under oktober månad.. Vi vet att det kommer - men vi vet inte vilka det drabbar...

1 kommentar:

Brittis sa...

Jag håller tummarna för dig.