måndag, september 29, 2008

Äsch - Kock sökes....

Vad sjutton ska jag ge mig på att prova recept för?! Moster G, sluta länka till dessa sidor - jag kan ju inte motstå... Tyvärr blev mitt försök idag inte så lyckat. Tanken var att jag skulle servera Baconröra i kesorulle (kan ju inte ta recept rakt av) med en grönsallad till... Så framför mig en väldigt trevlig och fräsch syn.. men icke...

Baconröran blev ju som den blev - var inte så svårt att steka på bacon och lök och blanda ihop med cremefraicheröran.. Men Kesorullen!!! Jag har ju gjort kesoplättar förut och det gick bra, fick till skapliga plättar den gången.. men Nu... *suck*
Eftersom de skulle rullas ihop denna gång fick jag ju lov att fylla hela stekpannan med smet (som en pannkaka ungefär) och sen väntade jag.. och väntade... och försökte tillslut att vända "skiten".. och ja, det var vad det blev - SKIT... maten som serverades idag var en hög med keso/äggblandning toppat med baconröra, jag var ju som ni säkert förstår mer eller mindre tvungen att toppa med röran för hur fasen skulle jag ha kunnat rulla denna sörja...

Hur lyckas ni andra?

Tror dock att jag måste kosta på mig en ny stekpanna...

4 kommentarer:

Jag sa...

Jag gillar ICAs teflonpannor men järnstekpannor är mkt nyttigare! Men så klart, till kesorullar är det säkert mera lämpligt med teflon.

Brittis sa...

Nu fick du ju en alldeles egen rätt. Det spelar väl ingen roll om det blev rullar eller inte. (det blir ju en himla röra dit det ska i alla fall)

Gunilla sa...

Man steker rullarna på medelvärme-länge på första sidan! Annars går det inte att vända dem. Så du är alldeles normal!!

Men visst var de goda??

Anna sa...

Ja, jag har gjort de små kesoplättarna tidigare.. så ja, de är jättegoda...