tisdag, september 09, 2008

Glömde de korvskinnet gubbjä*el?

Var på en av matvarubutikerna häromdagen tillsammans med lilla och stora E, E den större skötte sig som vanligt bra men den lille huliganen hade sina aktiviteter för sig som vanligt.... Ja, vad gör man - handla måste man ibland och det ställer en inför faktum att ibland också ta med honom... så det är väl bara att ladda fickan med svettband och ge sig in i striden.. ;)

Jag tyckte att han skötte sig rätt okej även om det var mycket skrik och spring, vid kassorna tyckte han dock att han fått nog och tog chansen att sticka därifrån, jag fick springa efter och hämta tillbaka honom, då tog han sikte på godishyllan - lyfte på locken och ville väldigt gärna smaka av alla sjuttioelva sorterna *Suck* Jag var glad att handlingen led mot sitt slut och stod snällt i kön i väntan på min tur. Före mig stod en äldre dam - Elias hade fullt sjå med att försöka slita ur myntet hon stoppat i vagnen, bakom mig stod en äldre herre.. 70+ är min gissning, proper med väst och hatt..;)

Fick tillslut upp Elias på "hyllan" där man skall sätta sin korg och han hjälpte mig snällt att packa upp varorna, försökte stjäla alla tuggimipaket i hyllan men jag lyckades hindra honom från det... När det var dags för mig att betala tog jag ner honom och bad honom vänta vid mig, han skulle ju då naturligtvis lägga sin keps på bandet och köra även den till kassörskan.... Herr´n bakom hade uppenbarligen fått nog och utbrister med bestämd röst:

"Ja, jag förstår inte varför människor inte använder kondomer i större utsträckning för då skulle man slippa sån´t här!"

Gissa om jag blev snopen och fick tunghäfta... Kassörskan reagerade dock:

"Det där var väl inte snällt sagt!"

och jag svarade henne något liknande det här:

"Har man inte större tålamod än så borde man hålla sig inne"

Där var dialogen slut och jag gick småförbannad därifrån... förbannade mig själv för att inte svarade honom att det var synd att hans föräldrar inte trädde på korvskinnet när det begav sig....

Min bättre hälft blev också upprörd över situationen och hade följande kommentar:
"Du skulle sagt åt honom att du tyckte det var synd att man inte utnyttjar ättestupan lite mer frekvent... "

Ja, vad säger man "Gubbjä*vel"!!!

6 kommentarer:

Gunilla sa...

Känner igen detta! Visst är det för jävligt att man kommer på alla bra kommentarer EFTERÅT? Jag förutsätter att om det skulle hända igen, så kan du flå den personen med dina färdiga elakheter??
Sura gubbar är ju ett välkänt fenomen dock. Inte bara sega...

Jag sa...

Sicken skitgubbe! Men han får väl igen det så småningom...

Brittis sa...

Om inte annat så dör han av magsår.

Anna sa...

japp, jag kokade formligen av ilska när jag gick därifrån... men nu ler jag mest åt situationen...Stackars gubbe som inte har mer att grunna på än att klaga..

M sa...

Jag tänker direkt på "Inglar" som säger "Var tog alla gulliga bebisar vägen och var kom alla sura gubbar ifrån?!" :) Minns ni den?

Jag sa...

jag vet jag vet!!! Trasiga korvskinn är orsaken till surgubbar!