måndag, september 15, 2008

I andra änden...

Jaha.. nu har jag gjort bort mig igen.. men jag kan inte låta bli att fnissa över missförståndet *L*

Ringde en kollega idag för att vi tillsammans skulle gå igenom ett dokument och följande dialog uppstår:

Kollegan: Har du bokat in något möte ännu? Det vore bra om det blev under denna vecka eller nästa då jag kommer att vara borta en del från jobbet en tid.

Anna: Nej jag har inte bokat in nån tid ännu men det vore ju bra att göra detta så fort som möjligt så jag försöker hitta en tid som passar

Kollegan: Ja, va bra! Det är nämligen så att jag har fått en syster på halsen och kommer därför att vara borta ett tag

Anna: *skrattar* ja, det var ju ett sätt att säga det på..

KOllegan: Ja, jag har varit in och röntgat mig idag och det är väl det sista inför operationen..

Det är NU tankarna kommer - vad f*n sa hon... inte var det då en syster hon hade fått på halsen om det krävdes en röntgen & operation, nog för att systrar kan vara ihärdiga (inte min dock) Nej det var ju en CYSTA på halsen hon sagt...

Jag ursäktade mig så gott det gick och berättade om mitt "hörfel", hon skrattade dock i andra änden så jag tror inte att någon större skada är skedd... fast det kändes nog lite jäkligt att jag skrattade åt hennes bekymmer..

Tänk va fel det kan bli... ;)

1 kommentar:

Jag sa...

Usch då, så galet det kan bli. Men en cysta är väl inte vad man väntar sig att få höra så där helt apropå, då låg ju 'syster' närmare till hands

kram