lördag, februari 02, 2008

Vad är sovmorgon?

Som mamma till den morgonpigga parveln som bor här då är sovmorgon ett minne blott - tänk när man inte hade barn - kunde ligga kvar i sängen och bara njuta när det var helg, ingen klocka som ringde och tvingar en mer eller mindre att gå upp.... utan bara kunna vara.... Det fungerar inte längre dock - klockan 5.30 hade sköningen sovit klart och ligger i sängen och ropar "Mamma! KOM!!", lockade med att komma och mysa med mig - men icke... det skulle vara "Bajsbok" och TV... så vad gör man inte - på med kläderna och upp...Nu sitter vi här - under en filt i soffan, jag tragglandes med Mario spelet (f*n vad jag hatar det spelet - men kan inte låta det vara av nån anledning) och han tittar på "Koala bröderna". Vi har det dock rätt mysigt, det snöar ute - vi delar en filt i soffan och bara mår.... Är egentligen toppen, men sovmorgon då???? *S*

Var på utbildning igår - tänkte i förväg på hur det skulle bli med maten - men jag tror det löste sig rätt bra, åt från salladsbuffén + en del tillbehör i form av fisk av alla de slag. Till huvudrätt tog jag sedan en tallrik svampsoppa.... missade dock den riktiga huvudrätten - som var hjortstek och potatis - i efterhand kan man tycka att det var märkligt att jag inte tog köttbitar till salladen också - det hade vart lika okej.. Nu blev det nog för lite mat kanske.. men det var gott iaf.

Apropå mitt jobb - förändringen blev inte så som jag från början trott - vi fick "bara" ytterligare en chef ovanför oss och det gör att vi hamnar på ett nytt ställe i organisationen.... Konstallationen kommer att se likadan ut på vår avdelning ändå... så är det....

Idag ska vi nog inhandla lite material för rusten - kvistlack, skivor till att slå igen fönstren osv. vi får se hur långt det räcker... men ett bra avstamp iaf.

Ha en bra dag!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Morgonstund har guld i mun! Själv har jag inga småbarn,men kan inte sova ändå. Trist.

Ha en bra dag, raringar

önskar grandma

Anonym sa...

hehe, det är därför man sov så mkt som tonåring,, för att ladda inför de egna barnen.
Men ta nu och lägg detta på minnet- för sen kommer du att gnälla för att han ligger och latar sig hela dagarna...*S*