lördag, februari 09, 2008

Kalas

Ja, idag har vi varit på kalas, eller varit och varit - födelsedagsbarnet kom hit och bjöd på fikat för de höll på med en enorm ommöblering hemma och ville inte - av förståeliga skäl inte ha främmande... men lika bra gick det, 12 år - då är presenten troligen viktigare än själva kalasandet med släkten, eller vad tror ni?! Ja - det var rätt skönt att vara på hemmaplan, för som ni säkert vet så trivs jag allra bäst innanför mina egna fyra väggar... ;)

Vi har precis ätit, flygande jacob light - det kan man väl säga när man utelämnar nötter och banan.. då blir det väl light? Jag åt med blomkål till - ha blivit lite av en favorit att ha till maten... de övriga tuggade gladeligen i sig bulgur o lite färska grönsaker... jag hoppas hoppas hoppas att matvanorna för de övriga blir lite bättre i och med mitt eget "tänkande"

Nu bygger barnen med pärlor - skapar pärlplattor för glatta livet, det blir fint.. Även om man måste ha en ängels tålamod (undrar vem i huset som har det?) eftersom Elias väljer att plocka med pärlorna mer än han bygger med dom - häller från skål till skål och "lagar mat" som han uttrycker det... några hamnar på golvet - så varför ansträngde jag mig tidigare med att dammsuga - dags igen nu.....

Ha en trevlig kväll... min slutar väl som vanligt antar jag... somnar i soffan vid niotiden..hihi.. är en riktigt social varelse kvällstid - eller beror det på tristess?

Inga kommentarer: