lördag, februari 16, 2008

Lördag

Ja, nu är man uppe först på hela gatan igen tror jag... vaknade 5.30 idag.. då hade lilla E sovit färdigt... låg kvar i sängen till 6.00 men sen fanns det inte mer ro kvar i den lilla kroppen, då var det uppstigning som räknades... och vad gör man inte.

Igår em & kväll var vi ensamma hemma lilla E och jag, tänkte passa på att åka ner på stan och köpa det där elektriska tåget som jag lovat (till Brio-banan) - väl på leksaksaffären gick han igång... jag hittade det tåg vi skulle köpa Men lilla E hittade något annat som var bättre "Mamma, köpa den?" tjatade han...och vad gör mamma, lämnar tåget kvar på hyllan och tänker att det kan stora E få köpa nästa gång han är hemma det klart lilla E skall få en ELGITARR om han vill ha det mest av allt - var ju trots allt hans dag! Så nu är han stolt ägare till en svart blank kawasaki elgitarr, som spelar riff och låter ruggigt illa.... Tur att batterierna kan ta slut...

Så som ni kan förstå så var det show hela kvällen, sen poppade vi lite popcorn till Bolibompa och hade det mysigt.... en nöjd kille gick och la sig igår kväll....

Och nu - tittar han på Teletubbies och spelar Elgitarr.. *suck*
Tur att kaffet är klart....

Kosthållning - jo tack, några mindre snedsteg blir det emellanåt, men det har iaf varit ytterligare nedgång sedan vi köpte den nya vågen så jag får vara nöjd - hellre långsamt och något som håller i längden än något som jag inte klarar av i slutändan.. så det så!

3 kommentarer:

Jag sa...

tänk att det går så lätt att linda mamma runt fingret!

Anonym sa...

japp.. tur är att volymen verkar ha gått sönder så det är inte så hiskeligt som det hade kunnat vara... ;)

Anonym sa...

Duktig tjej.. både utan hörselproppar och med maten..