tisdag, februari 05, 2008

Lilla snigel....

Ja - rubriken är talande för hur jag tycker att rusten av sovrummet går.... men man får lägga band på sig... o beklaga sig lite såhär i skymundan... *S*

Men jag har förståelse, jag kan bidra mer jag också och driva på - men jag försöker att inte göra det... jobbar, hem vid 16.30 och laga mat - tittar på Bolibompa klockan 18 och sen är det sängdags för lilla E kring 19-19.30.... det är inte så mycket tid där emellan för att hinna rusta nåt vesäntligt.. helgerna, tja... dom räcker inte heller riktigt till. Vaknar tidigt då med men dagarna fylls på något underligt vis. Men jag ska inte klaga - första regeln sitter fast på golvet nu.. den som skall bli yttervägg på en av garderoberna som vi skall få till.....

Tapeter och färg... är slut toutchen jag gillar - måla, tapetsera och få till det där man ser framför sig... fast det kommer nog att ta en stund... Gruvar mig dock för takmålningen, har dock köpt kvistlack denna gång, vill inte riskera att kvistarna kryper igenom på ett tak på 35m2 - tar det säkra före det osäkra den här gången, även om det ser ut som jag lyckats i de andra taken med några lager oljefärg istället...

Tror det kommer att bli en fondvägg med mörkgrått och något mönster och sen någon ton i ton på resten av väggarna... ihop med vitt kommer det bli bra tror jag... Tapetprover kommer väl framöver...

Mathållning - jodå, det går skapligt, har väl fuskat lite med kolhydraterna - inte mycket men ändå tillräckligt för att få dåligt samvete, men jag gör iaf. inte som förr - jag väntar inte med att börja om tills det blir måndag utan jag tar tag i det direkt vilket är ovanligt för mig.. och ett steg i rätt riktning....Jag har också börjat äta på assiett så jag ska ta mindre mat.... vågen och jag är inte överens som ni vet så några minus eller plus har jag inte att bjuda på... jag vet helt ärligt inte.... kanske lika bra det! Roligare att märka det på kläderna istället och ett hål i skärpet har jag flyttat in iaf.

Nu blir det TV en stund... usch vad jag är lat

3 kommentarer:

Anonym sa...

Varför äta lite på assiett? Du ska äta så du blir nöjd, belåten- men inte proppmätt. ca 20 min efter måltiden ska du nå maximal mättnad. Äter du för lite kommer du att gå ner muskler. Dumt!

Anonym sa...

Hej Mpster.. =)
Ja, jag har väl lyssnat på min mamma och ska jag lyssna på dig så äter jag för mycket grönsaker... så det är väl kanske ett sätt att begränsa sig.. hihi.. inte f*n vet jag, gör så till lunch iaf. sen blir det tallrik... försöker äta mer protein men känns som man överäter det på nåt sätt - är väl så man är tuktad från början... ;)

Anonym sa...

*S* Din "mpster" tycker att du ska äta dig mätt, främst genom protein o fett, och ovanjordsgrönsaker så ögat får sitt.
Själv ska jag börja handla hem enbart sånt jag får äta. Punkt. Det blir synd om Tpord--*S* men han får väl väna sig..eller laga egen mat?