söndag, november 16, 2008

Söndag - vart har helgen tagit vägen?

Kort men intensiv kan man väl beteckna den snart gångna helgen...

Sambon rustar för fullt, lördagen tillbringade han och "farfar" i sovrummet och tapetserade medan jag och farmor tillbringade dagen tillsammans med killarna i Valbo - i alla leksaksaffärer, vi fick ju lov att spana in utbudet så att vi visste vad killarna skulle önska sig av tomten, vad de dock inte vet är att alla julklappar från "den sidan" av familjen nu är inköpta.. *skönt*

Kvällen blev isdans och ett glas rött... herregud vilket Tv-utbud vi har på helgerna, bara SK*T rent ut sagt... tidig kväll...

Idag är det rust igen, golv läggs i den större av garderoberna/stryk&syrummet ;) barnen har lekt och hjälpt mig att rensa upp bland alla jäkla leksaker, några har slängts och några har lagts undan, jag har rensat Elias garderob, han har dragit iväg på längden så alla byxor är för korta så det var dags att ta tag i det ... En kartong blev det som nu återfinns i förrådet i källaren - funderar på om jag ska prova att sälja på Tradera.. men behöver lite input om vad man ska tänka på osv. Känns som om jag snudd på är för bekväm för att tycka att det är ett bra sätt att göra sig av med saker... men utan att prova kan jag ju inte yttra mig i frågan...

Nu på eftermiddagen ska vi gå på Bandy med barnen - de ser fram emot det, är första gången för dem så jag tror att det kan bli skoj... synd att det saknas snö bara.. men vi får väl äta korv och skrika "Hejja SAIK" så blir det nog bra...



Sen är det kväll... det är mysigt med söndagkvällar tycker jag.. vet inte om det är för att man bara vill njuta av sista kvällen innan arbetsvecka eller vad det är men det är sköna kvällar, brasa och lite halvdålig tv... that´s a real Sunday night.

1 kommentar:

Gunilla sa...

Lägg upp på Tradera! Det är viktigt med bild, men det räcker med en. Glöm inte material och storlek och ev märke.
Jag fick ihop över 2000 på sånt som bara låg och skräpade hemma, så det är klart värt jobbet. Det jobbigaste är bildbearbetningen.
Jag lägger upp mina i 450 pixlars höjd och autoscalning f ö.
Barnkläder brukar gå som smör i solsken, det och smycken! Glöm böcker. Det är för hög frakt på dem.
Vill du prata om'et- ring nån kväll (dock inte tisdagar)