måndag, augusti 04, 2008

Nedräkning

Nu har vi påbörjat vår sista lediga vecka - lilla E och jag... pappan i huset gick nyss till jobbet för att tjäna sitt levebröd... ;) tror det tog emot en del måste jag säga, men han kan trösta sig med att vädret för tillfället är sk*t....

Vad vi ska göra?

Tja, jag har ju några projekt jag tänkte hinna denna vecka - hur det går med en liten E i släptåg får vi se...

1. Lilla Husröjningen, dvs städa upp alla prylar som ligger överallt...
2. Måla klart sista väggen inne i uterummet, gjorde de andra tre igår men tro det eller ej - färgen tog slut så vi ska ta och åka och köpa ny idag.
3. Ta en vända till dagis och kolla läget - för att förbereda lilla E på vad som kommer på måndag
4. Se över garderober för barnen, vad behöver införskaffas, vad är för litet osv.
5. Ha ledigt, ta vara på min vecka för jag vet att det blir full fart bara jag kommer tillbaka och det är lång tid kvar till nästa semester...

Nu är det Nicke Nyfiken som gäller en stund tills frukostdags...

1 kommentar:

Brittis sa...

Du verkar vara väl förberedd. ha det så bra.