onsdag, augusti 06, 2008

Halvtid

Nu är det onsdag och alltså halvtid i form av min sista semestervecka..

Några av mina "To do" är genomförda - vilket känns bra, finns i och för sig hur mycket som helst att göra men det kan vänta har jag insett...

Idag är himlen BLÅ!!! 9 grader utanför men det ser ut att bli en fin dag vilket känns skönt, kanske en avslutning på semestern som känns okej och inte bara tröttsam och grå...

Elias har blivit helt tagen av Nicke Nyfiken filmen och härmar den apan när det gäller bus...

Igår (och i förrgår) rullade han ut hela toalettpapperet på toaletten ...
"Varför gör du så E" sa jag...
"Nicke gör ju så mamma!"

Idag ska vi fixa en hel del praktiska saker, träffa "Patter Len" (Faster Helen) och åka till Valbo. Vi får se hur länge vi står ut - hur får man en 3-åring att "sköta sig" i affärerna? NÅgon som har ett tips? Som det är idag så springer han som en galning, river och sliter i kläder och klädställningar, speciellt dom med hjul på - de tar han gärna med sig och kör ett varv... Hämtar galgar och flyttar omkring kläder... *suck* Det är svårt att koncentrera sig på att handla om man säger så - men det blir ju billigt iaf. ;)

På eftermiddagen ska jag nog försöka måla lite utvändigt om det är så att vädret håller i sig.. det börjar närma sig mållinjen för det "Stora" jobbet, uterummet - sen återstår spjälorna till altanräcket och trappen samt sätta upp och måla det som skall vara "Under" altanen, det som skall bli "grundliknande" - tror det kommer att bli fjällpanel, men det återstår att se...

1 kommentar:

Brittis sa...

Lämna E i pappas vård och handla ensam - är mitt råd. Bäst för allas nerver.

Att vissa saker kan lämnas till senare tillfälle låter också som en bra nervsparare. Du tar dig, lilla gumman.