lördag, juni 23, 2007

Yippie - vi gjorde det...

Ja, vi klarade faktiskt av att fira midsommar trots denna envisa magsjuka som härjat i huset h e l a veckan, alla var på benen och mådde bra.. är värt ett rejält YIPPIE för det såg inte lovande ut i slutet på veckan...

Vi försökte fira en midsommar enligt alla konstens regler - vill bara poängtera att jag verkligen saknar min barndoms midsomrar i Utby... det finns inget som slår det! DET var midsommar precis som det SKA vara... det är svårt att få tag på något liknande här men vi gjorde vårt bästa och hittade till grannbyn Årsunda där vi deltog i firandet på hembygdsgården - solen sken och stången blev rest... Barnen dansade och hade roligt - precis som det ska vara!




Kvällen tillbringade vi hos barnens faster och kusiner, vi åt och drack gott... hade en trevlig kväll!

Idag bär det iväg på 35-års kalas... så det blir fest i dagarna två, jag undrar om man klarar det... :)

3 kommentarer:

Brittis sa...

Bryta traditioner är aldrig lätt. Lite smärtsamt, eller hur?

Men trösta dig med att det är ännu svårare när man är äldre. Så det är bäst att göra det i tid.

Anonym sa...

Ser ut att ni haft det gött!
Varmt och vackert väder är inte fy skam.
Vi var i Utby igår, men allt var inte som förr - ingen saft, inget kaffe, ingen hästskjuts. Dessutom var det kallt och grått, kom lite regn så småningom. Inte mycket att sakna i år inte.
Kramar

Mamma

M sa...

Pratade med Lena C o Axel G vid stången och vi sa att det vore kul att ta en "re-union" efter "resningen" nästa år! Jag vill gärna se kort från showen och det tyckte Lena skulle vara kul! Hon undrade var du var och jag skulle hälsa så mycket! De kommer vara här en del i sommar. Försök boka in midsommardagen i Utby nästa år - Lisa D o jag sa att man kunde lösa fikat genom att alla tar med sig en picknickkorg! Enkelt är ofta bäst!