tisdag, april 24, 2007

"Trötter"

- det var visst en av de sju dvärgarna i Snövit, eller hur var det? Idag är det i alla fall jag som bär det namnet....är kopiöst trött, kroppen känns blylik och jag gäspar konstant. Vårtrött i kombination med en nattvandrare är nog orsaken till verkan så att säga....lilla e har vandrat mellan 23.30-03.00 inatt och lik f*n ringer klockan 06.00, att skutta upp ur sängen är helt omöjligt - speciellt efter det fantastiska sendraget jag fick i vaden i natt... höll nog på att väcka hela huset när jag kämpade med att återfå kontrollen över min vad - är fortfarande öm i vaden!

Nej, nu har jag betat av mina högar - har en kvar som skall sättas i pärm, övriga "behöver jag ha det här kvar ska jag spara det här"-dokumenten är nu sorterade och om inte insatta i pärm eller slängda så åtminstonde flyttade till en ny hög...

Borde åka till köpcentrum idag och införskaffa en present till sambon som fyller år på fredag... 36 stadiga år - fika finns på söndag för intresserade... för övrigt tänker jag INTE ge honom det han vill, verktyg - och då helst en bandsåg!! Hur roligt är det??? Fast jag har också idétorka.. frågade stora E vad han ville ge pappa... funderade ett tag och sa sen (till historien hör att vi var ute och lilla e rev gräs och la i sin skottkärra) - "Ja! Jag vet en jättebra sak till pappa, en kanin kan han väl få"...jag log (tror han såg lillebror plocka maten i sin skottkärra)... han funderade vidare när han säger... "eller en hund..."
Vill du ha en hund E sa jag.... -"Ja, jag vill jättegärna ha en hund"
Vad ska vi ha den till då? -"Så att den kan städa bort allt skräp på golvet förstås!"

Ja, förstås!!

5 kommentarer:

Anna sa...

Jag tycker verkligen att en bandsåg låter som en toppen ide! Eller kanske en rikt- o planhyvel... eller så ett experimentkort till datorn...
Annars så funkar ju det helt klart med en fin pava maltwhisky oxå... tror jag helt klart skulle uppskattas!

*** This blog has been hacked by PoG ***

Kiara Och Kovu sa...

Aahhh Anna!!! Nån gör intrång i din dator!!!!

Brittis sa...

Förnuftiga ungar du har. Jag menar det där med hund osv.
Men den där stora ungen PoG får du nog hålla i strama tyglar

Anonym sa...

Men säger man inte så - små barn små bekymmer, stora barn stora bekymmer :)

M sa...

Syrrans paket har du väl redan införskaffat?!