fredag, april 27, 2007

Föräldraskap - Galenskap??

Som de flesta jag känner vet så har den här vintern och våren varit fylld av sjukdomar för familjens del...inga farliga saker men dock en ständig påminnelse genom att nån har feber, nån snorar, nån hostar osv... Sen påsk har vi dragits med en dryg förkylning allihopa... ögoninflammation för både barn och vuxna i olika starka framtoningar... äntligen på väg upp på banan igen.

Elias är också som de flesta vet, morgonpigg! och då menar jag morgonpigg som i fem tiden, spelar ingen roll om det är helg eller vardag, i säng tidigt eller sent.. det kvittar helt i hans värld, han har också bytt till en växasäng, vilket innebär att han kan komma och gå som han vill..och vaknar han, så kommer han.. även om klockan är 03.. nattvandrar... M Å N G A gånger vissa nätter...

Ja - det är lite upp och ner och nu när man äntligen såg fram emot en långhelg.. med friska barn och fint väder... jobba i trädgården, grilla - ja, njuta av tillvaron...

Ja - då händer det som bara inte får hända...

Stora E får magsjuka...har varit klen sen igår eftermiddag och spytt i natt... så vi hade vårt familjemöte i sängen i natt, "-vem kan VABBA idag?" var den stora frågan... jag blev den som fick gå till jobbet eftersom jag hade möten inbokade... blev minst krångel så... Men nu till min fundering... VART hittar man kraften till att vara två heltidsarbetande föräldrar och samtidigt vara inne i ett sånt här "stim"...ibland övergår den ekvationen mitt förstånd..

Ja, Godmorgon på er världen....

7 kommentarer:

Brittis sa...

Vart hittar man kraften ...?
Ja, det frågar sig nog många. Både föräldrar och anhöriga som hjälplösa ser på.
En folkrörelse vore på sin plats mot de krav som ställs på småbarnsföräldrar.

Kiara Och Kovu sa...

Ja jag håller med mamma. På ett sätt är det faktiskt lättare att vara ensam föälder. Inget snack om vem som skavara hemma. T o m arbetsgivaren fattar. Kraften hittar iaf jag i dansen. Och botemedlet mot magsjuka har jag. Vitpepparkorn e medicinen.

Krya på er och hoppas att vi ses till marknaden.

Anna sa...

Vi klarade oss mot magsjukan... så livet ser lite ljusare ut... *ler* Vi kommer hem till maknaden, måste försöka ses då..

Kiara Och Kovu sa...

Ja det tycker jag. Vi åker dit på lördagen och sover kvar. Sanna fyller ju år idag ( 1:a Maj) så vi ska fira henne lite då.

M sa...

Jag bävar - snart är vi också där!

Anna sa...

Vi firar Elias också till helgen, han fyller ju den 9 Maj...

Kiara Och Kovu sa...

visst e det bra med marknadsbarn *ler*