tisdag, oktober 03, 2006

Ny fas

Om någon funderar över vart jag har tagit vägen så är den krassa verkligheten att livet har gått in i en ny fas - fasen när inskolning på dagis är över och den bistra verkligheten kommit ikapp. Två heltidsarbetande föräldrar pusslar och trixar för att få sonens dagar på att bli så behagliga som möjligt men främst för att lindra sitt eget dåliga samvete för att lämna det lilla knyttet på dagis...Liten och liten förresten, det går fort nu - han är överallt och ingenstans och det går fort även där - ytterdörren får vi numera ha låst eftersom han öppnar och går ut! Sen har han fått en hobby här i livet, det är att sätta sig på den lilla barnstolen - typ köksstol i miniatyr och sen spela på den där jäkla "sätta på ring så spelar jag" mojängen som han fått av Ludvig - Tusen Tack Marit!

Idag är jag hemma med en sjuk Elias också, han har fått sin första rejäla förkylning så han får vila från dagis idag...

Blir mycket Elias här märker jag - men det är barnen som upptar det mesta av tiden numera..sen vet jag inte hur intressant det är att höra om vår rust som fortfarande pågår och som säkerligen kommer att pågå under lång tid framöver. P-O la iaf. golvet klart på hallen uppe i helgen så nu ska bara lister och sånt upp så ä rdet klart uppe - förutom vårt sovrum, men det får nog vänta ett tag...Nu blir köket nästa stora projekt, pappa kommer i januari - han är uppbokad här då om allt går som jag tänkt, tror mamma ska med hon också o vara barnvakt!

Förresten har jag en fråga till hela min matmedvetna släkt...*S* Vad ska jag ha med mig för lunch till jobbet som är GI vänlig och som jag i princip bara kan ta ur kylskåpet på morgonen och som inte kräver så mycket planering - här har ni en av dom bekväma i familjen *S* och snälla ni, säg inte en burk makrill och ett ägg, ok för ägget men makrillen har jag ledsnat på!

5 kommentarer:

Brittis sa...

Kul att få ett livstecken från dig. Men vi vet ju alla att du har fullt upp och dessutom: "Hälsan tiger still" sägs det ju.

Mat: tja, jag tyckte (när jag jobbade) att wook var bra, från frysen förståss. När vi wookade gjorde jag ganska stora lass som jag sedan frös ner i lagom portioner inklusive t ex ris (om du inte är SSS-are). Kunde varieras i det oändliga.

Ha det så bra.

Gunilla sa...

tonfiskröra och sallad?
Grytor? (Helgkok och värm upp vartefter?)
rostbiff/skinka och fullkornspasta?
Fläskkotlett med en smörklick och lite gröna bönor?

Kiara Och Kovu sa...

Keso och skinka är bra oxå. En avocado sitter fint tillsammans med det tycker jag.

Gunilla sa...

*skratt*
Makrill i tomatsås, samt ägg och en tub majonnäs.. det funkar det med! Ingen kulinarisk höjdare, men man står sig,,,

Anna sa...

Ingen makrill sa jag ju..*S*