söndag, oktober 29, 2006

Godmorgon

Ja, vad ska man säga... vi går här och väntar på att klockan ska bli 9.05 så att bandyn börjar på TV. Det går ju sådär kan man säga...Vår klocka än nu halv nio - men upptäcker till min stora besvikelse att klockan på datorn är halv åtta!!! *Suck* det var ju i natt man skulle ställa om klockan... vi har alltså vart uppe sen halv fem!!! Pigga kan man inte heller säga att vi så att det är anledningen till vår tidiga morgon. Elias är förkyld och har spenderat halva natten (från ca 02.00) med att hosta och gråta om vartannat, så vi är trötta allihopa! Men jag får väl äran att säga godmorgon idag antar jag, de flesta ligger väl och drar sig i en varm och gosig säng nu kan jag tänka mig, själv har jag redan dammsugit och sambon som monterar en lampa.... Här är det med andra ord redan full fart! Minusgrader är det också, frost på backen och is på bilarna - men solen tittar fram så det är helt okej ändå!

Idag ska jag på hundutställning - ska gå där och vara avundsjuk på alla som har hund... Jo, så är det väl till en viss del men i själva verket ska jag titta när Peo:s systerdotter ställer ut deras Samojed - gick bra förra gången så nu vill jag vara med och titta även om jag måste erkänna att jag inte är nån stor fan av hundutställningar. Tror jag ska ta Elias med, men han låter som en Säl "aouf aouf" så fort han se en hund *S* och man kan inte säga att han gör det diskret heller... men han gillar hundar så jag tror han ska få vara med, tror till och med att jag ska ta med mig Peo, kanske kan jag omvända honom med....

3 kommentarer:

Jag sa...

Ha, lärde du dig inte av mina misstag när klockan skulle ställas om? När vi var för tidiga till kören, flera gånger tom.
Hoppas du får sova gott inatt då och att den lilla 'sälen' sover sött!
Kom du iväg på nån hundutställning? Själv har jag ägnat en stor del av dagen att skriva reseskildring.
Kram o puss

Anna sa...

Ja, jag hamnade på hundutställning med hela familjen! Det gick dock inte så lysande för hunden vi var där för att kolla på, han åkte ut i första vändan för han hade problem med en tass. Jag blev väl ännu mera hundsugen, jaja det är en annan femma! Nu sover iaf. "sälen" men han har en jättejobbig hosta.

Kram kram

Kiara Och Kovu sa...

JAg gick hela söndagen utan att ställa om klockan. Kom inte på det förrens på måndag morgon. Tur att jag och ungarna var lediga. Annars hade dom kommit en timme för tidigt till skolan *fniss*