fredag, november 26, 2010

Vem skottar...

Usch va snö det har kommit och fortsätter komma ner...å just nu passar det inte alls in i mallen, jag har feber och P-O en sträckning i ryggen... vem får skotta?! Lilla jag måste skotta mig av gården iaf. för att kunna hämta på dagis... Pulat i mig Alvedon och Ipren o halva gården gjord, nu är det vila, vatten & lite "klagan" & sen måste jag ge mig i kast med snövallen så jag inte kör fast där...

Tippar på att det singlat ner 15cm under natten - tur det är -7grader ute - det är inte värst tung snö jag har att fösa framför mig iaf.

Läste förresten att vissa har spått att det kommer att bli lika mycket snö som vintern -98, titta hur det såg ut här och i Gävle då!!
Gunilla, än kan vi inte klaga... =)

2 kommentarer:

Brittis sa...

Det verkar bli en snörik vinter. Och lång!

Gunilla sa...

*S* Bitvis liknar det filmen.. men inte fullt så illa tack och lov! Här bara.. snöar det.
lugnt, stilla och obevekligt