söndag, oktober 17, 2010

Oro

Usch, mår inget vidare - gissar att det är maktlöshet...

E började redan nu ikväll gråta över dagis, han vill inte dit - inte ens skridskor verkar lockande...
"Jag får så ont i magen på dagis.."
Hur ska jag tolka det, han använder magen som argument för att få som han vill mellan varven - genomskådad givetvis, men hur ska jag tolka det här?! Krokodiltårar, o klart och tydligt "JAG VILL INTE VARA PÅ DAGIS!!"

Känner mig som en dålig mamma, jag kan inte lista ut vad det är som stör honom, det verkar som lunchen är ett problem.. men hur f*n ska jag vet om det är så eller om han bara har en fix ide, men en sån idé brukar väl inte börja en hel dag före... Kunde jag välja skulle jag stanna hemma med honom, men tänk om han spelar på mina reaktioner och då gör jag honom def. till vinnare.... *hjälp* va ska jag göra?!?!?!? Har en klump i magen och känner redan ångest inför morgondagens lämning.. givetvis känner han det med så jag får försöka lägga band på mig...
Har lovat att läsa matsedeln så han vet om han skall ta lite eller mycket mat... om det är vad som oroar kanske det hjälper?!
Jag har lovat honom en guldstjärna om vi har en bra dag imorgon - rätt eller fel, inte f*n vet jag, tänk om jag mutar en kille som på riktigt mår kass över dagis av någon anledning!?

HUR SKA JAG VETA - TYCKER ATT JAG BORDE VETA, JAG ÄR JU FÖR 17 HANS MAMMA!!!

6 kommentarer:

Brittis sa...

Du är helt normal. Alla föräldrar har samma oro. Prata med personalen så de håller lite extra koll på pojken.

Anna sa...

Ja det här har varit på tapeten ett tag så fröknarna kollar honom.. men ingen av oss blir klokare för det... /A

Jag sa...

Jag lider med dig, men kan trösta? dig med att jag aldrig har vetat när det gäller mina barn heller!

Gör han lika om Peo lämnar?

Gunilla sa...

Är han vän med de andra barnen eller är det nån som är elak mot honom vid lunchen?
Eller är han allergisk mot nåt? Mjölk? Mjöl?
Brukar han vara mammig annars?

Anna sa...

Svar på alla frågor:
Han är lika när Peo lämnar
Enligt honom är ingen elak mot honom, han är omtyckt i gruppen enligt fröknarna
Allergi mot mjöl o mjölk - tester gjorda UA
Lite mammig annars,men inte såhär..

Gick skapligt imorse ändå, trots grin hela vägen dit...

Avvaktar morgondagen...Är fortfarande som ett ?E tecken!!

Anna sa...

Svar på alla frågor:
Han är lika när Peo lämnar
Enligt honom är ingen elak mot honom, han är omtyckt i gruppen enligt fröknarna
Allergi mot mjöl o mjölk - tester gjorda UA
Lite mammig annars,men inte såhär..

Gick skapligt imorse ändå, trots grin hela vägen dit...

Avvaktar morgondagen...Är fortfarande som ett ?E tecken!!