torsdag, september 16, 2010

Vi får se

.. ja, jag är inte bra än efter förra veckans "jag tror jag är ung o skateboardkunniga" utsvävning... förmiddagarna går bra, men när jag jobbat en dag har jag sån molande värk i nacken och bakhuvudet - det oroar mig.

Skall till läkaren nu på morgonen och de sa de upplyftande orden "bestående skada" till mig på telefon igår... HERREGUD, Whiplasch av en 2meter lång skateboardtur, DET skulle vara svårt att förlåta sig själv om diagnosen blev sån....

Ni får hålla alla tummar ni kan att det "bara" är något som hoppat snett eller att jag spände varenda muskel (?) i hela kroppen och bara har träningsvärk & stelhet som följd...


........................................................................
Uppdatering

Det var en förvånad man som tittade på mig, in i datorn och på mig igen innan han frågade "Hur gammal är du?!" Undrar om han tyckte jag var lite för gammal för såna övningar....

Ja, jag har lärt mig några saker idag...
Av läkaren lärde jag mig att jag inte bör krocka med min bil i framtiden & att det kan vara Whiplasch om jag har otur.. det kommer visa sig när jag blir deprimerad, eller i psykisk obalans...(tydligen förväntar han sig att jag ska bryta ihop snart?!)

Att jag måste sålla i mitt liv för att undvika stress, då det påverkar mina axlar och nacke väldigt negativt och jag var tydligen väldigt känslig?!
- Undvik stress på ditt jobb...(ja, vilket inflytande har man på ledningen tro...)
- Köp en avslappningsskiva på apoteket (köpa kan jag väl, men tålamod att lyssna då?)
- Jag förstår att du är stressad över din övervikt (jaha?! Ogillar ja, men stressad?)
- Över ditt åldrande - du vet väl att rynkor skapas inifrån o börjar vid 35 (Jaha, vad ska jag göra åt det, boka plastik?)

blablabla...
Mycket snack för ett konstaterande att jag troligen inte har några skador på ryggkotorna, att jag nog behöver massage och att jag kanske skall ta kontakt med sjukgymnast... visst ja, ett recept på muskelavslappnande och smärtstillande fick jag också efter att han klämt på mina axlar, lår och armar med mig fullt påklädd...

4 kommentarer:

Jag sa...

håller tummarna! Och hoppas att du lärt dig något........

Brittis sa...

Jag håller tummarna - och tårna! Lycka till.

Anonym sa...

Känns som ett normalt läkarbesök imo. brukar låta på detta viset när man besöker de vise.

Kiara Och Kovu sa...

Köp lite liniment. Några doftljus och ätbar massage olja. O sen blinkar du lite till P-O om massage :) Kan garantera att du får det. Billigt, mysigt och bra på samma gång :)