söndag, september 19, 2010

Valfusk

Nu har vi gjort vårt för denna 4-års period...Höll dock på att sluta i en smärre katastrof!

Vi åkte till Vallokalen & väl där försåg vi oss med valsedlar och fick våra 3 kuvert, blev informerade om att det var mycket folk just nu och att det kunde ta lite tid med att få plats i "båsen". Vi befann oss i en stor skolmatsal vilket gjorde att det var mycket outnyttjat utrymme, vi ställde oss vid ett bord med ryggen mot övriga och började lägga i våra kuvert...
"Ni kan inte stå här - ni MÅSTE vara i ett "bås" när ni lägger i era valsedlar"

Okej?!

Jag väntade in ett bås och gick dit, P-O hängde med och ställde sig brevid mig i båset.. då kom samma dam åter...

"Nej, nu måste det bli lite ordning här i valsalen! Du måste ha ett eget bås, sån här oordning är inte acceptabel!!"

Hihi.. där fick han!!

Undrar om vi tillhör en generation som inte ser lika andaktsfullt på det här med att rösta, det borde i min värld vara mitt val om jag visar hela världen hur jag lägger mina röster... men tydligen inte i denna vallokal!!

Fängelsedom? Vårdslöshet i Vallokal?! Olämpligt uppträdande?! ;)

2 kommentarer:

Brittis sa...

Det är noga med "rättning i ledet" för vissa. Det är väl en sådan relik du träffat på.

Anonym sa...

Mmmm.. en 45årig relik..=) /A