söndag, december 06, 2009

Saknade snön...

Idag har jag fått tillbringa dagen med min älskade E & mina lika uppskattade föräldrar på Furuvik - ett julparadis, ljus i massor, närmare bestämt 750 000 stycken enligt hemsidan... Men VART är snön.. em hade varit fulländad om det varit lite vit snö också... o lite mindre blåst.. Man kan inte få allt - jag vet.. så jag är trots allt nöjd..

E fick träffa tomten o äta våffla med sylt tillsammans med mormor & morfar... fiska fiskdamm och träffa apor och ormar, möta snögubben och alla snöänglar & hälsa på nissarna i nissarnas verkstad...

Nu är jag trött...

Har nyss tagit hand om diskberget efter förmiddagens saffransbrödsbak som jag o E haft, mysigt som bara den - han sjöng förstås "Sockerbagaren" för fulla muggar medan vi bakade.. vad mer kan man beägra...

2 kommentarer:

mormor sa...

Tusen tack för en trevlig dag! Det var verkligen vackert och alltid lika roligt att träffa er! Puss och kram

Brittis sa...

Jag förstår att det var trevligt. Saknar det där med små barnbarn. Dom är ju ganska (obs) stora nu så något Furuvik blir det inte för oss - än.