onsdag, november 04, 2009

Onsdag

halva veckan kvar... trött som en tok, men det verkar alla vara numera - höst o mörker är väl en av orsakerna kanske...

Chockar med ett lite mer personligt inlägg idag även om jag inte kan undvika att titta på wikipedia för att ta reda på vad "Onsdag" står för..

Onsdag (fornsvenska: óðins- dagher) är den veckodag som kommer efter tisdag och före torsdag och kallas ibland "lillördag". Ordet kommer ifrån "piglördagen", vilken inföll på onsdagar, det var då pigan enligt traditionen hade ledigt eftersom hon inte fick vara ledig på den riktiga lördagen.

Fast jag måste då inflika med att jag faktiskt inte är ledig idag..å då ingen piga tydligen... jag är ledig på lördag!!

Nej, nu är lunchen slut... köttfärsbiff... tillbaka till jobbet för några timmars möte, känner mig dock lite oförberedd...INTE bra då det är jag som är mötesordförande.. ;) men det brukar lösa sig...

Jobbet är just nu ett kapitel för sig själv... å ska väl också så vara ... men det finns lite potential för förändring.. & jag tror att jag har blivit hörd....

4 kommentarer:

Jag sa...

Nyfiken! Både blå och gul - ska på hockey ikväll, men hinner nog få lite skvaller först???

Brittis sa...

Jag vill också höra!

Anonym sa...

Finns inget att berätta - bara att min chef verkar ha hört mig..o tagit till sig vad jag sagt kring resurser o ensamjobb... jag hoppas iaf. det.. /A

Brittis sa...

Pratade du tydligt och högt eller fick han reda på det bakvägen?