fredag, mars 28, 2008

Puh

.. ja, luften har verkligen gått ur mig helt och hållet! Man får väl säga att det är tur det är fredag idag.. sitter som ett "mähä" i soffan och orkar ingenting.. men man säger väl att det är okej att känna så mellan varven?!

Det har varit fantastiskt intensivt på jobbet några veckor nu - men jag TROR att jag ser ljuset i tunneln - ser faktiskt fram emot att jobba på måndag, i vettig takt förhoppningsvis...

I övrigt händer det väl inte mycket här hemma - förutom Elias som vuxnar på sig mer och mer för var dag som går... hemskt vad det går fort. Napparna är väck och inget krångel eller kommentarer, bara en enorm stolthet att han klarar sig utan. Tror dock att han hamnat i nån ytterligare "trots" - är envis som en "jag vet inte vad" och säger till alla frågor och önskningar man som förälder har ".. ja, sen..." Högljudda protester och gråt när han inte får göra saker i den ordning han tänk eller när det passar honom... jaja han är go iaf.

Vi har varit och tittat på tillskottet också, igår tog jag ungarna med och åkte hem till kattmamman för att försäkra oss om att vi valt rätt kattunge, där möttes vi av tre katthuliganer, en lite lugnare kattmamma och en hysteriskt leksugen hundvalp på fem månader.. en riktig "Paris Hilton"-hund! Jo, vi hade valt rätt - nu återstår bara frågan om namn.. frågar man stora E så är det "Alexander" eller "Jonas" som gäller *S* och frågar man lilla E vad katten skall heta så blir svaret "min lillasyster", tja - en hane är det - men han vidhåller fortfarade att det är namnet som gäller... Vi får väl se om vi lyckas övertala dom till nåt mer tilltalande än deras förslag - hämtning kommer att ske fredagen den 18 April, då är han stor nog att flytta ifrån sin mamma. Elias laddade dock med kattburen i högsta hugg när vi skulle iväg så det krävdes lite förklaringar för att han skulle acceptera att den skulle stanna hos sin mamma ett tag till..

Final i Let´s dance känns lagom slött just nu så jag tror jag återgår till det.

Peo sitter i källaren och grubblar på ett ev. bilköp imorgon, vi får väl se vad han beslutar sig för...

1 kommentar:

Brittis sa...

Hörde att det ordnat sig på jobbet. Grattis!