torsdag, juli 26, 2007

Gästspelar på jobbet

Ja, den här veckan gör jag ett gästspel på jobbet - rensar skärmen från den långa raddan med illröda mail som bara väntar på att jag ska ta tag i dem, reder upp lite andra mindre katastrofer och faktiskt så känner jag att det finns lite tid till eftertanke... hösten kommer att bli intensiv - så att njuta nu ser jag inget fel med! Det trista i det hela är att solen skiner ute idag - tittade just på mitt tidkort och flexen ser inte bra ut... har dock några komptimmar som jag funderar på att nalla av på eftermiddagen - att gå hem vid 15 känns helt ok för mig..

Pappan i huset är hemma med Lilla E, dom har det bra tror jag och kanske kanske blir E mindre mammig efter denna vecka, jag hoppas verkligen det för nu har det varit mycket "mamma, mamma, mammam" med en son hängandes i benen, gråtandes, gnällandes...

Tror jag ska försöka ta tag i den sista strykningen på köksfönstren och karmarna i kväll... kanske kanske kan jag få upp gardiner till hösten, köket har ju bara vart klart sen i Mars ungefär....

Nej, nu får jag nog återgå till mina staplar i Excel..

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hej stumpan! Håll ut, snart är det semester igen!

Gunilla sa...

Jajösses- jag sitter också på jobbet, mol allena.. Inget flex att knapra på direkt.
Men -med ett lite rymligt samvete kan man tänka sig smyga iväg på lite dåligheter ändå.
Typ blåbärsplockning? ett led i jobbets friskvårdssatsning? Det låter mkt bra*S*
Hur är det annars?

Anonym sa...

Bara bra med mig - och övriga... har tillbringat några dagar hos mamma och pappa nu, åker hem imorgon för att den andra hälften börjar jobba på måndag, själv har jag en vecka ledighet till, föräldraledig... Synd att ni inte kom iväg upp...vore roligt att ses... /A

Brittis sa...

Anna, bordet du visat på den andra bloggen har stått i vårt vardagsrum i alla år (se inlägg där). Låt Kicki få titta på det. Eller har du redan gjort dig av med det?

Anna sa...

Kicki får gärna ta det för min del... jag ska ta det med släp till Rättvik, risken finns dock att ni får husera det tills hon kan ta hem det - hoppas att det är ok?!

Sen vet jag inte om jag tror att det stått hos er i alla år - har har haft det i många år och när jag fick det var det furufärgat och jag har väldigt svårt att tro att mamma och pappa har stått och gjort det trärent... tror det måste florera flera liknande bord... Pappa var med morfar och byggde det här berättade han häromdagen... KOlla med mamma så att jag inte ljuger men envis som jag är så tror jag mig ha rätt i denna fråga... =)

Anonym sa...

Anna du har tydligen rätt. Det är bäst Kicki får säga sitt innan du tar hit bordet. Jag ska skicka henne ett SMS att hon kontaktar dig snarast om saken.
/BM