fredag, augusti 24, 2012

Kronansdroghandel.se och där jag bor...

 
Idag lämnade jag feedback  på Kronandroghandel.se kommentarsformulär:   
Jag har x flera gått till apoteket för att hämta ut min receptbelagda medicin. Den finns sällan hemma utan måste beställas, har jag då akut behov får jag åka 3 mil till närmsta apotek som har med. i lager.

Denna gång bokade/beställde jag via er applikation på nätet, där står det:
"När du skickat en förbokning av läkemedel ska du vara uppmärksam på att du får en bekräftelse. Apoteket kommer att svara dig inom 6 timmar. Om du inte får en bekräftelse från ditt apotek ska du kontakta vår Kundkontakt på 0771-612 612."

Min beställning gjordes igår morse och idag på fm hade jag fortfarande inte fått ngn bekräftelse som enligt min tolkning skall ha inkommit efter 6 timmar.

Jag ringer då kundservice på ovan nr som bara kopplar mig vidare till apoteket, vad var det för vits? Kan man inte redan där hjälpa kunden? Först tele kö till kundtjänst och sen tele kö till apoteket. Jag valde att lägga på.

Åkte ner på apoteket där jag lagt min beställning och frågade vad som hänt, svaret jag fick var:

"Ja, den fanns inte hemma, rutinen är så att vi sms:ar dig när den kommit hem"

Medicinen fanns inte hemma idag och skulle möjligen komma imorgon lördag, hur ska jag veta att min beställning kommit fram, att det inte blivit ngt fel etc.

Berörda apotek bör väl arbeta på samma sätt som kundtjänst, speciellt om kundtjänst via webben talar om i klartext att jag ska ha fått en bekräftelse inom 6 timmar annars ska jag ringa....
Detta retar mig & troligen en drös andra...

Till råga på allt får jag reda på att medicinen jag har aldrig kommer att finnas om jag inte förbeställer då det är en medicin som de inte har i lager...MEN jag har den receptbelagd, äter den varje dag - behöver ny med. varannan månad. Kan de som apotek inte ta hem den då och säkerställa att de alltid har en dos hemma?? Hur ska jag veta och förstå det som kund om ingen säger det till mig förrän jag blir arg för att jag får strula på det här sättet för att varje gång få min medicin.

Rätta till era rutiner, skärpning!!

//Anna 

1 kommentar:

Gunilla sa...

jag har lika med min hjärtmedicin. Den går inom högkostnadsskyddet, men är inte med på listan över vad som ingår i mitt ordinarie apoteks utbud. Det gäller att jag beställer ca 3 veckor i förväg så att jag får medicinen.
Jag är dessutom halvallergisk och har redan reagerat på en liknande medicin så att jag inte får ta den längre, så urvalet jag har, är något begränsat. Den här medicinen letade en apotekare fram genom att lusläsa innehållsförteckningar OCH speciellt då bindningsmedlen, för det är dem jag inte klarar av, verkar det som.
Och så kan de inte ha den hemma.. och inte får jag köpa mer än föreskriven dos heller varje gång.. ifall jag skulle dö, måste uttagen medicin få lov att kastas. Slöseri, säger de. Folk tar inte de mediciner de blivit ordinerade... Men för fan, jag tar ut medicinen varje jävla månad och har så gjort i några år! Varför skulle jag sluta med den nu??
Nä det är mycket idioti inom den nya regimen!!!!
(gud, så skönt få ösa ur mig lite galla! Tack för det!)
Och du! Ta för fan bort veriferieringen! Den är ju omöjlig att läsa,, har skrivit den massor med gånger..