lördag, mars 17, 2012

Uttal...& förståelse & förutfattad mening

"vilken tid börjar Lavoratorierna?"
????????
Vi hade dock sett reklamen på tv att det skulle bli Gladiatorerna ikväll ...Listade leende ut att det var vad han tänkte på ...tränade uttalet utan större framgång...
Du ska tänka på "Glad" försökte PO ...
"okej Glada Lavoratorier!"

Vi förstår vad han menar det får räcka :)

…………………..........................

Vi satte oss i bilen för att uträtta lite ärenden...
Vis av erfarenhet var jag förberedd på tjat...
"mamma, kan jag få en I-scream idag ?"
Tankarna snurrade - vad i hela världen är det för ngt...en app? En ny teknikpryl, men varför har inte PO pratat det ...eller menar han en I-phone???

Bäst att gardera sig!
"nej du får ingen sån...vad är det för ngt förresten?"

PO tittar på mig som ett frågetecken...
Icecream....

Haha jag hade inte alls kopplat...killen ville ha en Glass & inget annat!!

Ja jag bjöd på en anledning till ett gott skratt iaf :))

2 kommentarer:

Brittis sa...

Tänk att det så ofta är den enklaste vägen som är den rätta!

Jag sa...

..och du tror att han inte begriper när du talar engelska??!!!