fredag, september 14, 2007

Dra underläppen över huvudet...

Ja.. han är förkyld stackar´n! :)

Vi är väl iof klena hela högen - Elias är väl den som är piggast, men både jag och Pappan hostar och snorar om vartannat..

Vi har köpt oss en ny kamera - en Canon EOS 400D, jag har nämligen tänkt lära mig att ta bra bilder.. så nu får ni lära mig allt ni kan!

Det var längesedan jag la upp några bilder, så här kommer några...






Badpojkar....


Elias pratar numera rätt mycket - den här bilden säger iof. mer än tusen ord men jag väljer ändå att förklara... E är livrädd för glassbilen, varannan måndag när glassbilen har vårt område så ligger han i sin säng och skriker "Nej Nej" och gråter.. det är synd om honom, vi har provat att vara ute med honom dessa kvällar, han har sett glassbilen och till och med handlat glass ur den - allt för att det ska gå över men det hjälper inte.... Häromdagen härmade stora E glassbilens ljud "Dududududu dududu"(ni får väl nynna lite så förstår ni vad jag menar...) lilla E får då denna min, gråten kommer och han säger "Nej! INTE Dutu-lulu-lu", man försöker då förklara lugnt och sansat, "Men det är ju bara glassbilen", ännu mera ledsen lilla E "NEJ! INTE Dutu-lulu-lu"....kan inte låta bli att dra på smilgroparna lite....



Häromdagen var det höstfest på stora E:s dagis, picknick och fin sång av barnen... och det regnade inte!! Helt otroligt...

3 kommentarer:

Brittis sa...

har han blivit skrämd på något sätt för glassbilen?

Anonym sa...

nej inte ens det.... från första gången han förstod att det kom från bilen så har han vart rädd...

Jag sa...

jag tror att han kopplar det med ambulans/brandbil. Har det varit nåt otäckt på TV som han sett och inte förstått? Minns att han grät en gång när det var utryckning och vi hörde sirenerna.